Fiat: úton a jövő felé!

OLIVIER FRANCOIS, A FIAT VEZÉRIGAZGATÓJA, A STELLANTIS MARKETING IGAZGATÓJA A LEGENDÁS LINGOTTO ÉPÜLET TETEJÉN KIALAKÍTOTT LA PISTA 500 PARKBAN TARTOTTA MEG A „FIAT: ÚTON A JÖVŐ FELÉ!” ELNEVEZÉSŰ SAJTÓRENDEZVÉNYT. AZ ÚJ FIAT 600E ÉS AZ ÚJ FIAT TOPOLINO ITT ÜNNEPELTÉK VILÁGPREMIERJÜKET, ÉS EZZEL EGY OLYAN, ÚJ FEJEZETET KEZDTEK A FIAT-TERVBEN, AMELY MÉG INKÁBB MEGERŐSÍTI A MÁRKA VEZETŐ SZEREPÉT A FENNTARTHATÓ VÁROSI MOBILITÁS PIACÁN. SZINTÉN ITT JELENTETTÉK BE, HOGY A FIAT TOVÁBBRA IS TÁMOGATJA A (RED) KÖZEGÉSZSÉGÜGYI JÓTÉKONYSÁGI ALAPOT, TÖBBEK KÖZÖTT A VADONATÚJ FIAT (600E)RED BEVEZETÉSÉVEL.

 

A Fiat 500 születésnapján a Fiat különleges rendezvénnyel ünnepelte az elmúlt évek sikereit, amelyen áttekintették a márka jelenét éppúgy, mint annak izgalmas, ragyogó jövőképét. Ugyanezen az eseményen mutatkoztak be az 500e modellcsaládjának új tagjai: az új Fiat Topolino, az 500-as húga, valamint a nővére: a Fiat 600e.

„A Fiat úton van a jövő felé.” – mondta Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója, a Stellantis marketing igazgatója. „Két év leforgása alatt minden korábbinál nyereségesebbé tettük a márkát; emellett a Fiat ma globálisabb márka, mint valaha. Az eladott darabszámokat tekintve a Fiat a Stellantis-csoport első számú márkája, miközben három térség három jelentős piacán: Olaszországban, Brazíliában és Törökországban vagyunk abszolút piacvezetők. A Fiat feladata egyértelmű: rendíthetetlenül az egyszerűségre, a laterális gondoskodásra, az örömteliségre, és társadalmi jelentőségünkre összpontosítani. Mindez még vonzóbbá tesz bennünket a Stellantis számára: olyan márkává, amelybe érdemes befektetni, méghozzá sokat.

A Stellantis jóvoltából megnőttek a lehetőségeink a források, a befektetések és a szinergiák terén. Így aztán a Fiat valóban visszatért, nem is akárhogyan. A következő három év során termékterveink jóvoltából a Fiat visszakerül az őt megillető pozícióba: ismét piacvezető, mértékadó, szeretnivaló márka lesz. A mai napon ennek az új, ’Stellantis által táplált’ korszaknak az első gyümölcseit mutatjuk be.

Jelentősen kibővül a Fiat 500e családja, hiszen érkezik a kis húg: a Topolino; és a nővér: az új 600e. Nem kisebb büszkeséggel tölt el, hogy bejelenthetem: a Fiat megújította együttműködését a (RED) szervezettel. Meggyőződésünk ugyanis, hogy a társadalmi relevancia azt jelenti, hogy óvjuk a bolygónkat, és annak lakóit.”

 

„A Fiat úton van a jövő felé. Két év leforgása alatt minden korábbinál nyereségesebbé tettük a márkát; emellett a Fiat ma globálisabb márka, mint valaha.”

 

Az új Fiat Topolino: városi mobilitás olasz stílusban

A FIAT töretlenül folytatja azon küldetését, hogy fenntartható városi mobilitási megoldásokat dolgozzon ki, amelyek egyszerűvé, és mindenki számára megfizethető élménnyé teszik az elektromos közlekedést. A Topolino vidám, tisztán elektromos (így mindenhová behajthat, és bárhol parkolhat,) ugyanakkor mindössze 2,53 méter hosszú, ezért mozgékonyabb, mint egy átlagos autó, 75 kilométeres hatótávolságával, egyszerű tölthetőségével (bármilyen háztartási konnektorba bedugható) és 45 km/óra végsebességével (amivel optimálisan igazodik az egyre több nagyvárosban alkalmazott, 30 km/órás korlátozásokhoz) a Topolino ideális megoldást kínál a városi közlekedésre. A kulcs az egyszerűség: a modellkínálat kétféle karosszériaváltozatból áll: a zárt Topolinóból és a nyitott Topolino Dolcevitából. Egyetlen szín, egyféle keréktárcsa, egységes belső tér, kiegészítve számos izgalmas opcióval, amelyekkel mindenki saját ízléséhez igazíthatja a modellt.

A Topolino tökéletesen megtestesíti az új Dolce Vita stílusát, a színtiszta olasz szépségideált. A modell bevezetésére a Fiat öt ikonikus olasz márkával – Armani, Damiani, Maserati, San Lorenzo jachtok és San Pellegrino – lépett együttműködésre. A kampányok ezen a linken elérhetők.

 

Az új Fiat 600e: Fellépés a B-szegmensbe, Olaszországból

Az új Fiat 600 bevezetésével a FIAT márka visszatér a városi kisautók kategóriájába. Az új modell a B- és B-SUV szegmensek legjavát egybegyúrva biztosít szépséges, örömteli, kényeztető utazási élményt. A márka alapvető értékeinek: az olasz stílusnak és a fenntarthatóságnak a tökéletes megtestesítőjeként ideális megoldást jelent a városlakók számára. Az ötajtós modell 4,17 méteres hosszúságával bőséges helyet kínál öt utasának, emellett a kategória legjobb (15 liternyi) utastéri tárolókapacitását biztosítja, csomagtartójában pedig 360 liternyi poggyásznak jut hely.

Az 54 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új 600e akár több mint 400 kilométert képes megtenni a WLTP norma szerint, városban pedig akár 600 kilométernél is messzebb mehet el egy feltöltéssel. Az új Fiat 600e kétféle tisztán elektromos kivitelben elérhető. Az egyik az új Fiat 600e La Prima, amely minden szempontból az ikonikus új 500e evolúciójának számít. A másik pedig az új Fiat (600e)RED, az új Fiat 600e modellcsalád leginkább megfizethető tagja, amely egyben a (RED) szervezettel 2021-ben megkötött együttműködési megállapodás új fejezete is.

A 2006-ban alapított szervezet elsődleges küldetése, hogy harcoljon az AIDS ellen, és gondoskodjon arról, hogy a betegség mindenki számára megelőzhető és kezelhető legyen. Az ultramodern biztonsági és vezetőtámogató funkciókkal bőségesen felvértezett modell utasai a 2. szintű autonóm vezetés összes járulékos előnyét élvezhetik a városi és országúti közlekedésben.

Az új Fiat 600e kommunikációs kampányának része az elhivatott környezetvédő aktivistaként is ismert, Oscar-díjas Leonardo DiCaprióval forgatott reklámfilm. Az „Olasz fellépés” címmel futó reklám az új 500 sikeres "A sofőr" című reklámjának a kreatív folytatása, amely mindent bemutat, amit az új Fiat 600e kínál. A mai napon, Lingottóban debütáló szpot Olaszországban játszódik. Az új Fiat 600e ugyanolyan kifinomult és zöld, mint az új 500-as, ám még stílusosabb, még tágasabb, és még hosszabb hatótávolsággal rendelkezik. Merész és vonzó modell, amely tökéletesen megtestesít a Dolce Vita értékeit. A reklámfilmben két dal csendül fel. Az egyik a „Dolce Strada” Nino Rotától, amelyet Katyna Ranieri ad elő; a másik pedig Flavio Ibba és Daniele Sartori szerzeménye, amelyet Flavio Ibba és Daniele Sartori ad elő a nemzetközi zenei világba csodagyerekként berobbant, világhírű zongorista: Alfredo Rodríguez kíséretével. 2006-ban Rodríguez egyike volt annak a tizenkét zongoristának, akit felkértek, hogy lépjen fel a Montreux-i jazzfesztiválon. Itt fedezte őt fel Quincy Jones, aki felajánlotta, hogy dolgozzanak együtt, ezzel elindítva a fiatalember magasra ívelő karrierjét.

Az új reklámfilm ezen a linken tekinthető meg.