Története

Az új Panda a töretlenül népszerű, sokoldalú és felhasználóbarát harmincegy éves Panda sikersztori logikus folytatása. A Panda azonban sokkal több ennél: erős racionális és érzelmi értékekkel egyaránt rendelkező modell, amelyből bemutatása óta 6,5 milliót értékesítettek,  és amely 16 millió különböző életkorú, nemzetiségű vagy foglalkozású vezetőt szólított meg. A Panda bestseller, amely a városi autók kategóriájában jelentősen hozzájárult a a Fiat márka vezető pozíciójához. Ezzel összefüggésben idézzük fel az új Panda elődeit;  a 600, 500, 126-os modelleket, a Panda (2003) második generációját, a  Cinquecento-t, Seicento-t, vagy az új Fiat 500-at (2007). A Fiat a városi gépkocsi-szegmens mintájául szolgált a fenti gépkocsiknak köszönhetően  Európa-szerte.

Ebből a kulturális és műszaki örökségből született meg a Panda  harmadik generációja. A beltér, a kényelem és a kínált technológiák praktikussága területén elért jelentős fejlesztésnek köszönhetően azonban az előző két generáció legjobb gondolatainak és megoldásainak kombinálásával az új Panda felnőtté vált. Mindez ideális megoldást jelent azoknak, akik okos, praktikus és jól vezethető, az ötajtós modellek kényelmét és tágasságát kínáló városi gépkocsira vágynak. Mindezt megsokszorozzák a modern és harmonikus formák is, amelyek a Panda jellegzetesen barátságos külsejét tovább fokozzák. A Panda így az általános köztudat részévé válik az olasz kreativitás más tárgyaihoz hasonlóan, kezdve a Fiat 500-tól a Piaggio Vespa robogón keresztül egészen a Bialetti kávéfőzőig vagy a Bruno Munari tervezte Cubo hamutartóig. Ezek egyedülálló termékek, amelyek küllemét nem érheti semmilyen kritika, és senki nem tarthatja őket kizárólag egyfajta „tervezői ujjgyakorlatnak“. Elbűvölően varázslatos, innovatív külsejük és koncepciójuk a design új mércéjét állítják fel. Csak röviden: ezek mesterművek. A Panda pedig az egyik közülük.

Egyébiránt, a Panda szegmensének első autója volt, amely megszerezte Car of the Year 2004 díját, az első dízelmotoros (1986) valamint összkerékmeghajtású (1983) négy méter hosszúság alatti városi kisautó volt.

Közösségi oldal

 

Facebook

 

Twitter

 

Flickr

 

Youtube

 

Google +

 

Instagram

 

Pinterest