Új fejezet kezdődik Mirafioriban a Fiat 500 Hybrid érkezésével: 5.000 darab a cél 2025-re

  • Az új Fiat 500 Hybrid gyártása hivatalosan 2025 novemberében veszi kezdetét a Mirafiori Carrozzerie üzemben, s az év végéig 5.000 darab gyártása a terv.
  • Jelenleg az előszériás modellek összeszerelése zajlik, ami fontos mérföldkő a gyártástechnológia folyamatában.
  • A gyártási menetrend teljes összhangban van a Stellantis által az Olasz Gazdasági- és a “Made in Italy Minisztériumnak” (MIMIT) 2024 decemberében bemutatott tervvel.
  • Teljes kapacitáson a gyár évente körülbelül 100.000 járművet gyárt majd – ez stratégiai lendületet ad a történelmi létesítmény újjáélesztésének Torinóban.
  • A Fiat 500 Hybrid az ikonikus dizájnt ötvözi a modern funkcionalitással, és háromféle karosszériaváltozatban lesz elérhető – Hatchback, 3+1 és Cabrio –, mindegyikben az 1.0 literes FireFly mild hibrid motorral és hatfokozatú kézi váltóval. A modell teljes egészében Olaszországban készül majd.
  • Fejlett kapcsolódási lehetőségeket kínál majd, beleértve a 10,25”-os érintőképernyővel ellátott Uconnect 5 infotainment rendszert, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatást, valamint a városi közlekedéshez optimalizált, átfogó biztonsági és vezetéstámogató technológiákat.

 

A Fiat 500 bemutatásának évfordulóján a FIAT visszahozza Torinóba saját örökségének dobogó szívét. A történelmi Mirafiori üzem megnyitja kapuit, hogy bemutassa az ikonikus modell hibridváltozatának új gyártósorát – pontosan ott, ahol minden elkezdődött. A FIAT visszaadja az 500-ast az embereknek, és az elektromos változatban testet öltött hagyományt és technológiát elérhetőbb formába sűríti.

 

Ma új fejezet veszi kezdetét a FIAT valódi szellemiségének jegyében tele érzelemmel, örömmel és jövőképpel. A gyártás novemberben indul, az év végéig 5.000 darab kiszállítását tervezik. Az előszériás modellek már legördültek a gyártósorról, ezzel is igazolva, hogy a projekt pontosan a Stellantis stratégiai menetrendje szerint halad, amelyet tavaly decemberben mutattak be az olasz Gazdasági Minisztériumnak.

 

Ez a kezdeményezés kulcsfontosságú lépés a torinói üzem újraélesztésében, és célja, hogy a gyártási mennyiség évi további 100.000 darabbal nőjön. Döntő lépés ez Mirafiori ipari, emberi és szimbolikus szerepének visszaállításáért. Az 500-as hazatérése több mint puszta gyártói döntés – ez kézzelfogható jele a bizalomnak az olasz ipari beszállítói lánc és annak képessége iránt, hogy megfeleljen az energetikai átállás kihívásainak és élen járjon az innovációban.

 

Az 500 Hybrid visszahozása Mirafioriba nem más, mint betartott ígéret – ezt a mérföldkövet olyan elkötelezett csapat érte el, amely hitt a vásárlókban és a jövőben” – mondta Olivier François, a FIAT vezérigazgatója és a Stellantis globális marketingigazgatója. „Ez az üzem több mint gyártási helyszín; ez a FIAT otthona, történelmünk dobogó szíve, amely 1957-ben Dante Giacosával kezdődött, és ma a Stellantis innovációs központja Európában. Olaszországi ipari víziónk középpontjába Mirafiorit és az 500-ast helyeztük. Novemberben különleges kiadással, az ‘500 Torino’-val ünnepeljük majd ezt a mérföldkövet, s ezzel tisztelgünk a város, a dolgozók és gyökereink előtt. Torino egyet jelent a FIAT-tal, a FIAT pedig Torinóval. Ezért tartjuk meg az ünnepélyes bemutatót itt, a saját városunkban.

 

Az új Fiat 500 Hybrid egy ikon természetes evolúciója. A FIAT összetéveszthetetlen, időtlen és generációkon átívelő stílusa most a legmodernebb technológiákat és funkciókat vonultatja fel, miközben megőrzi azt az egyedi bájt, amely mindig is jellemző volt az 500-asra. Minden részletre aprólékosan ügyeltünk – az élénk és kifinomult színektől kezdve a gondosan válogatott anyagokig –, hogy visszahozzuk azt a varázslatot, amely az 500-ast nem csupán autóvá, hanem életérzéssé teszi. Mert a technológián és a formaterven túl ez még mindig egy 500-as: olyan ikon, amely érzelmeket ébreszt, megragad, és képviseli azt az egyedülálló látásmódot, ahogyan az olaszok tekintenek az autókra.

 

A modell háromféle kivitelben lesz elérhető, hogy minden igénynek megfeleljen: a klasszikus Hatchback kompakt méretével ideális a városba; az újszerű 3+1 a jobb oldalon hátrafelé nyíló harmadik ajtóval könnyíti meg a hátsó ülések elérését; a különleges Cabrio pedig a kategória egyetlen nyitható tetejű modelljeként a szabad ég alatti vezetési élményét nyújtja.

 

A motorháztető alatt hamisítatlan olasz szív dobog: az 1.0 literes, háromhengeres FireFly mild hibrid motor, amelyhez hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A 12V-os elektromos rendszer fokozza az üzemanyag-hatékonyságot és zökkenőmentes, könnyen élvezhető vezetési élményt biztosít.

 

 

Bevált és közkedvelt hajtáslánc ez, amely ideális egyensúlyt teremt a vezetési élmény, a csekély fogyasztás és a mérsékelt fenntartási költségek között.

 

A magas fokú kapcsolódási lehetőségeket és fejlett technológiákat hordozó 500 Hybrid megkapja a kategóriája egyik legmodernebb rendszerét, a Uconnect 5 infotainment platformot. A személyre szabható, 10,25”-os, nagyfelbontású érintőképernyőt 7”-os digitális kijelző egészíti ki. A vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto intuitív és biztonságos okostelefonos integrációt tesz lehetővé a figyelem elterelése nélkül.

 

Az utastérben széleskörű vezetéstámogató rendszer (ADAS) gondoskodik a kényelemről és a biztonságról a városi forgalomban. Ilyenek például az automatikus vészfékezés, a sávtartó asszisztens vagy a közlekedési tábla felismerő rendszer – mind a nyugodt városi vezetést segíti elő.

 

Az új Fiat 500 Hybrid története még csak most kezdődik. A jövő további meglepetéseket, fejlesztéseket tartogat, illetve fenntartja azt a jellegzetes szenvedélyt, amely mindig is különlegessé tette az 500-ast és használóit. Az új 500 Hybrid több mint autó, inkább szándéknyilatkozat. Annak a jelképe, hogy miként képes a hagyomány és a jövő, a megfizethető ár és a csúcstechnológia, valamint az olasz identitás és a globális látásmód harmonikus egészet alkotni. Az 500-as visszatérésével Mirafioriba teljesítjük az embereknek, a gyárnak és az országnak tett ígéretünket.