
A FIAT Professional új reklámfilmje: „A Hangya” – a természet inspirálja a munka erejét az új kommunikációs kampányban
- „A Hangya” című kisfilmet a világhírű rendező, Martin Werner rendezte, a kreatív koncepciót a Publicis Collective jegyzi. A kampány a FIAT Professional alapértékeit – az erőt, a kitartást és az agilitást – ünnepli, amelyeket a járművek és a mindennapokban azokat használó szakemberek testesítenek meg.
- A nemzetközi zenei ikon, Shaggy a kampány keretében mutatja be vadonatúj, eddig kiadatlan dalát, az „I Gotta Work”-öt, amelyet kifejezetten ehhez a projekthez készített.
- A kampány főszereplője egy hangya, mint az iparkodás egyetemes szimbóluma – tökéletes metaforája a FIAT Professional járművek kivételes tulajdonságainak.
- A kampány egy 45 másodperces főfilmből és három 30 másodperces spotból áll, amelyeket átfogó videós, nyomtatott és digitális tartalomstratégia támogat, Shaggy exkluzív új dalával kísérve.
A FIAT Professional új kommunikációs kampánya, „A Hangya” című film szimbolikus narratívát tár elénk, amelyben a természet apró tagja – a hangya – válik a márka alapértékeit közvetítő karakterré: az erő, a kitartás és az eltökéltség jelképévé. A kampány élményének középpontjában Shaggy vadonatúj, kifejezetten a projekthez készült energikus himnusza, az „I Gotta Work” áll, valamint Martin Werner rendezése, aki korábban a FIAT 500e elektromos modellről szóló, Leonardo DiCaprióval készült ikonikus „The Driver” reklámon is dolgozott. A Publicis Collective által megálmodott kampány egy 45 másodperces főfilmből és három, külön a Ducato, Scudo és Doblò modelleknek szentelt 30 másodperces spotból áll. A vizuális történetmesélés középpontjában a hangya természetes metaforája áll, amely tökéletes alteregója a FIAT Professional járműveknek, valamint azoknak a szakembereknek, akik nap, mint nap megbízhatóan, sokoldalúan és megállíthatatlanul használják őket.
A film egy nagyvárosi építkezésen játszódik, a történet egy Ducatóval találkozó hangyával indul. Ettől a pillanattól kezdve élénk vizuális és narratív játék bontakozik ki, amely összefonja a természet és a gépek világát. A dinamikus jelenetek révén a közönség szemtanúja lehet annak a párhuzamnak, amelyben a hangya már nem csupán egy rovar, hanem az intelligencia és az alkalmazkodóképesség szimbóluma – olyan tulajdonságoké, amelyek a FIAT Professional járműveket is jellemzik. Az üzenet végül egyértelmű és erőteljes kijelentésben csúcsosodik ki: „Munkára születtek”. Ez a munkát hivatásként ünneplő üzenet, amelyet a mindennapi kis tettek visznek előre és formálnak kivételes teljesítménnyé.
A film üzenetét tovább erősíti Shaggy eredeti zenéje: az „I Gotta Work” című exkluzív számot Shaggy és Shane Hoosong jegyzik, és kifejezetten ehhez a kampányhoz készítették. A dal az energiát, a kitartást és a motivációt közvetíti – olyan értékeket, amelyek meghatározzák a munkavégzés világát is. A zenei választás fokozza a kampány pozitív, eltökélt és hiteles hangvételét. Shaggyt Martin Kierszenbaum/Cherrytree Music Company menedzseli.
A projektet teljessé teszi egy werkfilm („Így készült”) és a forgatáson készült exkluzív tartalom, amelyek betekintést nyújtanak a történetmesélés, a vizuális effektek és a zene összehangolt alkotási folyamatába, valamint a háttérben zajló csapatmunkába.
ZENE
I Gotta Work
Producerek: Shaggy & Shane Hoosong
Hangmérnök: Grant Valentine
Billentyűs hangszerek: Shane Hoosong
További zongora/szintetizátor: Othniel Lewis
Vokál: Carl Scharschmidt, Amber Lee & Tamara Barnes
Keverés: Grant Valentine
Mastering: Chris Athens – Chris Athens Mastering
CREDITS
Ügynökség: Publicis Collective
Gyártás: Movie Magic
Rendező: Martin Werner
Vezető producer: Chicco Mazzini
Producer: Michaela Salova
Utómunka-producer: Arianna Messina
Gyártásvezető: Alessandro D’Imperio
Vágó: Lorenzo Colugnati
Utómunka stúdió: BaconX
Vezető producer: Lars Wagner
Vizuális effektek producer: Daniella Strand
Helyszíni supervisor és kreatív igazgató: Jonas Drehn
Kreatív igazgató és CG vezető: Thomas Haas-Christensen
CG művészek: Julia Forsman, Marie Alsing, Arthur Dalvig, Dennis Bahnson
Animátorok: Gabi Popov, Jamie Holmes
Világítás: Rickard Didriksson
Vezető kompozitor: Oliver Buus
Kompozitorok: Kai Hauswirth, Andreas Persson
Színkorrekció: Sam Gilling
Conform művészek: Preston Drake-Hillyard, Søren Knudsen
Torino, 2025. július 8.