Fiat Történelem

A világ egyik legpatinásabb márkájának története

Drawing the history of automobilism since 1890

Főbb modelleink

Ismerd meg a Fiat felejthetetlen, leginkább emblematikus és reprezentatív modelljeit

S61 - 1908

A 20. század első évtizedében a gyorsasági láz az egész világon elterjedt, és ebben az erős sportizgalmi forgatókönyvben született meg a Fiat S61 Corsa, egy kétüléses versenyautó.

Topolino - 1936

Amikor 1936-ban bemutatták, a Fiat 500 a világ legkisebb sorozatgyártású autója volt. Gyönyörű formái és méretei miatt a közönség "Topolino"-nak nevezte.

600 - 1955

Az 1955-ben bemutatott 600-as a Fiat tömeges motorizálásának kezdetét jelentette az 1950-es és 60-as években a kisméretű, praktikus autók értékesítésével. Költség-haszonnak köszönhetően sikere szinte azonnali volt – elérte az 1000 gyártott modellt naponta.

500 - 1957

A Fiat 1957-ben mutatta be a Nuova 500-at, azzal a szándékkal, hogy leváltsa a Fiat 500 Topolino-t. A sikeres 600-as új technológiáival frissítve, teherhordó monokockával és túlnyúló hátsó motorral, az 500-ast kompakt, léghűtéses 2 hengeres motor hajtotta, ami a Fiat újdonsága.

127 - 1971

A 127-es a Fiat kompakt autók modern modellekké való átalakításának része volt. Az erős, hatékony és ragyogó, valamint az üzemanyag-fogyasztás csökkentését segítő modell modern vonalakat és megoldásokat, valamint extra teret kínált a világos utastérben.

126 - 1972

Agilis és verhetetlen a parkolóhelyeken, a 126 folytatta a mindenki számára elérhető Fiat autók hagyományát. Az 1972-ben bemutatott modell a Fiat 500 tengelytávját és elrendezésének nagy részét megosztotta, átdolgozott, valamivel nagyobb karosszériát, jobb biztonságot és belső teret kapott.

Dino - 1972

A Maranello-ház és a Lingotto közötti megállapodásból született Fiat Dino hagyományos autóként fejlesztették ki az 1960-as évek közepén. Különbsége: egy Ferrari 1987 köbcentis V6-os motorja, amely 160 lóerőt képes leadni 7500-as fordulatszámon.

Panda - 1980

Az 1980-as megjelenése óta a mai napig több mint 7,5 millió darabot gyártott Panda az 500-assal együtt a kiváló olasz haszonautónak számít, amely életük során elkíséri a fiatalokat és a családokat.

UNO - 1983

Kényelmes, elegáns, gazdaságos és gyors – ezekkel a jelzőkkel határozták meg ennek a 2 kötetes, 1983-ban piacra dobott szupermini modellnek az alapfogalmait. A modell szép magasságú, méreteihez képest nagyszerű belső teret és szögletes testet kapott.

Az olasz mobilitás ikonja

Légy részese a  történelmünknek. Fedezd  fel itt a márka fejlődését, amely meghatározó szerepet játszott a  autóipar történetében. 

Fiat az időn át

Identitásunk egy része minden logónkban megtalálható. Évtizedek  történelme és fejlődése. Itt többet megtudhatsz.

1899

Az újonnan alapított cég beazonosítására a kilenc alapító partner úgy döntött, hogy első modelljeik burkolatán rokokó stílusú sárgaréz pergament helyeznek el, amelyen a cég teljes neve kézzel gravírozva látható.

1904

Az első logó után körülbelül egy évtizeddel, a szecessziós mozgalom kibontakozásával egy időben, a Fiat vezetése úgy döntött, hogy megújítja egy ovális formával, és stilizált grafikai elemekkel.

1921

A verseny világával való kapcsolat egy kevésbé kidolgozott és közvetlenebb logó elfogadását ösztönözte, amelyet először 1921-ben használtak a 801 Corsán, a háború utáni első Fiat Grand Prix modellen.

Felújítás

Bízd autódat műszaki szakembereink hozzáértő kezére javítással, alkatrészcserével és helyreállítással kapcsolatban is. 

    

Tanúsítvány

Klasszikus Fiatod minden részletében megérdemli, hogy értékeljék. Az eredetiséget igazoló tanúsítvány garantálja autód eredetiségét, és kiemeli annak értékét.

Fedezd fel termékünket

Kiegészítőink elegánsak és környezetbarátok. A gondos anyagválasztásnak köszönhetően minden tartozékunk értékes és különleges.